Sunday, January 25, 2009

Euroopa kultuuripealinn '09 Linz

Meie suurest plaanist reedel välja minna, et viimast nädalavahetust siin tähistada, ei tulnud loomulikult jälle midagi välja. Aga see selleks.

Eile lõuna paiku saabus lõpuks mu esimene ja viimane külaline. Alguses olid küll kõik kõvad tulejad.. Palju neist lubajatest kohale jõudis??? :D Ok, Erx oleks tulnud, kui ma poleks samal ajal Eestis olnud.. Aga teised?? :D

Igatahes, Efka tuli. Hea seegi :P

Ma nii hullu linnaekskursiooni, nagu Moskvas Erx meile tegi, loomulikult ei plaaninud. Isegi kui oleks plaaninud, siis üle ühe päeva siin nagunii sellise tempoga midagi vaadata ei oleks :D
Niiet võtsime rahulikult ja suundusime pimeduse saabudes Pöstlingbergile - pildid ja (kahjuks ainult saksa keelne)viki.

Sealt avanes uskumatu vaade:


Tegime kerge pikniku kaasa ostetud võileibade ja veega ning suundusime alla linna tagasi.
Ühikas avasime rummipudeli ja panime "Sõbrad" mängima. Ka veinipudel ei jäänud niisama seisma, ütleme nii :P

Hommikul (võinohh.. KUI hommik see kella 12-13 vahel enam on..) küpsetasime kolmekesi pannkooke. Karolina oli ka meiega..

Pärast hommiku-slash-lõunasööki seadsime sammud Lentose kunstimuuseumisse, kus on hetkel näitus "Best of Austria".. Noh.. Ütleme nii, et olen paremaid näituseid näinud. Paar huvitavat asja siiski oli..
Kõige rohkem huvi pakkusid meile ilmselgelt õues olevad betoonist valatud Porsched:





Teine, kõvasti põnevam, sihtmärk oli Ars Electronica uus keskus. Pmt on tegemist nö küberkunsti keskusega, kust võib leida tohutult kõikvõimalikke tehnikaimesid. Mõned näited:


Soojuse peale reageerivad plastikust sõnajalad. Kui pisikesele andurile läheneda, hakkavad lehed liikuma.


Boksikott, mille abil saab modeleerida ekraanil olevat 3D kujutist.


Klaver, mille klahve ei vajuta mitte inimkäed vaid puust pallikesed. Arvutiklaviatuuri abil saab salvestada noodid, mida pallid siis mängima hakkavad. Vaatepilt iseenesest vägev, kui umbes 10 pallikest hüplevad ja muusikat teevad..

Ja lõpetuseks lihtsalt paar ilusat pilti õhtusest/öisest Linzist. Et te ikka teaks, kui ilusas linnas ma tegelt elan.. VEEL.





4 comments:

Erge Sonn said...

Kahju, et ma tulla ei saanud, sest ühel võimalikul ajal "pidid" sa mäele minema kamba koolikaaslastega ja teisel korral "pidid" sa Itaaliasse minema sõpru külastama. Nüüd ma saan aru, et ma polnud lihtsalt oodatud. Sellised ulmelised vabandused.

Maria said...

sorri :D

Jane said...

Siit umbes 20km Marbella suunas on rikkurite linnajagu Puerto Benus, kus Porshesid on rohkem tänavatel kui koerasitta (ja see on juba haruldane kui Hispaanias on tänavatel midagi rohkem kui koerasitta) :)

Maria said...

Ma tulen otsin mehe endale sealt :D