Sunday, November 2, 2008

München, beibi!

Reede hommikul võtsime Janno ja Janekiga rendiauto ja põrutasime Münchenisse.
Teejuhiks oli meil München TOP10 brosüür.

Esimene peatus - Nymphenburgi loss.
17. sajandil Maximilian II sünni auks ehitatud suveresidents.


Ja sinna juurde kuuluv tõllamuuseum:


Teine peatus - Olympiagelände
1972 aasta suveolümpiamängude keskus.


Vaade sealsest tornist. Taustal on Alpid loomulikult.


Tornis oli rokimuuseum. Mina seda küll päris muuseumiks ei nimetaks.. Päris pisike oli see. Aga Metallica kitarr, Elton Johni klaver ja hulgaliselt fotosid, plakateid, autogramme, riideesemeid jne oli seal siiki.


Edasi külastasime möödaminnes BMW keskust kah.


Olympiagelände juurde kuulus SeaLife akvaarium kah. Käisime siis sealt ka läbi. See oli päris vinge. Ma polnud varem nii suures käinudki.


Edasi suundusime oma ööbimiskohta otsima. Seiklesime tükk aega õhtuses Münchenis enne kui õige koha üles leidsime. Kuna poisid on mõlemad Ugala korbi liikmed, siis nad olid tutvuste kaudu meile ühte Müncheni korpi koha otsinud.
Asus see üsna vanalinna lähedal. Niiet õhtul tegime linnas ka veel tiiru.

Vana raekoda:


Ja loomulikult Hofbräuhaus. Müncheni suurim õllesaal. Ainuüksi alumisel korrusel on ruumi umbes 1000 külalisele. Ja korrusied peaks 3 olema.. Ma kõrgemal ei käinudki.
Netist leidsin natuke parema interjööripildi, kui mul endal on:


Väljast näeb välja selline:


Võtsime seal nii mõndeki õlled :P Ja sõime kohalikku toitu kah - weisswursti ja breezet. Vorst näeb nilbe välja küll, aga maitse oli vägahea:


Hommikul magasime umbes lõunani. Kuna oli 1.noveber ehksiis see Kõigi pühakute päev vms, olid osad muuseumid ja absoluutselt kõik poed-kohvikud kinni. Välja arvatud McDonald's loomulikult. Niiet ei jäänudki muud üle, kui seal süüa.
Alustasime sightseeingut München Residenzist, mis oli Baierimaa kuningate ja hertsogite loss juba 14. sajandi lõpus.
Üks sisehoovi pilt:


Ja interjöörinäide:


Ma ise sees eriti pilte ei teinud. Kuidagi kohatu tundub selliseid kohti pildistada.

Residenzis läks meil päris kaua aega. Sealt edasi suundusime Rathauskellerisse (Raekoja keldrisse), mis on veel üks vingeimaid õlle ja toidukohti. See oli õnneks lahti.
Siis jalutasime veel natuke linnas.


Ja lõpuks jõudsime napilt ikka moodsa kunsti muuseumisse ka. Seal oleks tahtnud muidugi pikemalt ringi vaadata, aga poole tunni jooksul nägin ma siiski ära oma sünniaasta Porsche 911 mudeli, Macintoshi arvutid läbi aegade, paar Andy Warholy tööd, mõned Picasso maalid, ühe Miro ja ühe Dali maali. Lisaks hunniku foovide töid. Niiet poole tunni kohta paras hulk kunsti ka.
Pilti ma loomulikult ise ei teinud. Kunstimuuseumis pildistada mul südametunnistus ei luba.





Warhol on mulle alati meeldinud. Niiet lõpuks ostsin tema raamatu kah. Elulugu ja pildid kõik ilusti sees.

No ja siis hakkasimegi tagasi Linzi poole sõitma. Autobahni peal oli mingi suuremat sorti õnnetus. Istusime umbes tunnikese ummikus. Päris jõhker õnnetus võib olla, kui üks auto teisele juba 150ga sisse sõidab ja tagant sajad autod ilmselt veel otsa kihutavad :S
Õnnetuspaika ennast me ei näinud. Enne suunati meid kiirteelt maha, aga õhus lendasid arvatavasti kiirabi kopterid... Raadiost ütles, et ummik olevat olnud 4 kilomeetrit pikk. Ma pakuks küll, et veel pikem, sest pidevalt tuli ju autosid juurde... Õudne igatahes.

Aga kokkuvõttes oli München üks lahedamaid linnu, kus ma käinud olen :)

No comments: